5 SEO tips met belangrijke on-page-optimalisaties
Leer hier hoe jij de positie in organische lokale SERP’s kunt verbeteren met deze geteste lokale 5 SEO-tips.
Wanneer de meeste mensen denken aan lokale SEO, hebben ze de neiging om standaard hun Google-MyBusiness en backlinks te gebruiken.
Wanneer u probeert die “near me”-resultaten te verbeteren, zijn deze zeker nuttig.
On-page optimalisatie speelt echter ook een belangrijke factor in de signalen die naar de zoekmachines worden gestuurd om uw lokale rankings te beïnvloeden. On-page SEO helpt u hoger te scoren in organische resultaten en ook in MapPack-resultaten.
Hier zijn vijf optimalisatietips om uw lokale zichtbaarheid in de zoekresultaten te vergroten.
Make Sure Your NAP Is Consistent
NAP is een acroniem voor Name, Address en Phonenumber.
Deze drie eenvoudige stukjes informatie kunnen uw lokale SEO-strategie maken of kraken.
Zorg ervoor dat deze stukjes informatie goed op uw site worden weergegeven. Een voettekst is een geweldige plek om uw NAP onder te brengen, aangezien deze op elke pagina zal verschijnen.
Het koppelen aan uw Google Maps is nog beter.
U kunt uw NAP ook weergeven op jouw service pagina’s en op uw contactpagina in de body.
Consistentie is belangrijk. Het is belangrijk dat deze essentiële bedrijfsinformatie overal hetzelfde is waar potentiële klanten u online vinden- en overal waar Google deze voor vergelijking gebruikt om de precisie te garanderen.
Dit helpt crawlers en bots om de punten tussen uw Google-MyBusiness, website en andere lokale citaten via internet te verbinden.
Verdwaal niet in kleine details, zoals afkortingen bij het spellen van straatnamen. Het maakt niet echt uit, zolang je er maar een kiest en je eraan houdt.
Verbeter je On-page Content
De inhoud van jouw site is een kans om zowel uw klanten als de zoekmachines te laten zien dat u de autoriteit in jouw vakgebied bent voor de service die u levert.
Voeg specifieke details toe, zoals oriëntatiepunten en straatnamen, naast de diensten die u op dit gebied levert. Maak duidelijk waarom de klant uw service op dat specifieke gebied nodig heeft. Hoe meer je klinkt alsof je daar thuishoort, hoe beter de gebruikerservaring voor je klant.
Denk zoals uw klant denkt. Welke termen zou u gebruiken als u een dienst bij u in de buurt zou zoeken? Wilt u uw lokale metro, stad of zelfs buurt opnemen?De antwoorden op deze vragen helpen u te bepalen welk type-inhoud u nodig heeft en welke trefwoorden u in deze inhoud wilt opnemen.
Met deze zoekwoorden kunt u zowel combinatiezoekopdrachten [tandarts in Amsterdam] als op GPS gebaseerde zoekopdrachten [tandarts] targeten terwijl u in Utrecht zit.
Dit is waar de “near me”-zoekopdrachten belangrijk zijn. Google koppelt de locatie van de gebruiker (met behulp van IP of geolocatie) aan sites die het gebied in de buurt van de gebruiker bedienen om deze zoekresultaten te leveren. U kunt deze trefwoorden optimaliseren op algemene servicepagina’s of op gerichte pagina’s die speciaal voor de service en het beoogde servicegebied zijn gemaakt.
Laten we, aan de hand van het voorbeeld van de tandarts, zeggen dat u diensten voor het bleken van tanden aanbiedt in de steden Haarlem en Alkmaar.
Naast uw hoofdpagina voor het bleken van tanden, heeft u mogelijk afzonderlijke pagina’s voor het bleken van tanden in Almere, Lelystad, Leeuwarden en Groningen.
Elk van die pagina’s moet hypergericht en geoptimaliseerd zijn voor die specifieke locatie. Wees hier niet verlegen; dit kan de bestemmingspagina zijn voor veel van die locatiegebaseerde zoekopdrachten. Vertel uw klant echt waarom ze u voldoende moeten vertrouwen om op de volgende pagina of op uw CTA te klikken.
Als je aankomt met halve informatie, zullen ze niet vertrouwen dat je authentiek bent. Dit is een belangrijke SEO tip!
Hoe kunnen wij helpen?
Heb je vragen, of wil je een samenwerking aangaan met Pietarz? Vul dan het onderstaande formulier in!
Optimize Header Tags
We weten dat header-tags belangrijk zijn als het gaat om SEO.
Als je nog niet bekend bent met dit onderwerp, bekijk dan zeker deze kan je op google zoeken naar wat informatie dat wat dieper gaat over het gebruik van header-tags.
Door lokale servicepagina’s te maken, heb je zojuist extra text gecreëerd om zeer gerichte header-tags te maken, inclusief lokale zoekwoorden + jouw services die voor elke stad getoond worden.
Het hebben van header-tags geeft zowel de bezoekers van uw site als de crawlers een idee van de gehele structuur van de pagina en wat ze kunnen verwachten als ze de inhoud lezen. Daardoor komen jouwe goed geoptimaliseerde paginas bij de juiste mensen als ze bepaalde keywords zoeken op Google.
Pas op dat u niet alleen trefwoorden in de header-tags propt, aangezien dit niet helpt voor zowel uw bezoekers als de crawlers.
Houd het dus relevant!
Internal Linking
Interne links is linken van de ene pagina naar de andere pagina binnen je website.
Je linked altijd vanuit de bodytekst, het gaat bij linken dus niet over de navigatiebalk of de footer. Het gaat om het linked vanuit de tekst.
Als je bijvoorbeeld een pagina hebt die voor jou heel belangrijk is en waarvan jij wilt dat hij goed scoort in Google link dan vanaf andere pagina’s op je website naar deze specifieke pagina, op die manier geef je belangrijke pagina zichtbaarheid ga je hoger scoren in Google.
Je zou kunnen zeggen dat interne link er geen onderdeel is van SEO, maar ik vind het zo belangrijk dat ik het toch behandelen in deze blog .
Local Business Schema
Het laatste in het rijtje van de 5 SEO tips
Schema-opmaak kan de zoekmachines helpen uw site beter te begrijpen.
Het lokale bedrijfsschematype bevat belangrijke en relevante informatie, zoals adressen, recensies, openingstijden, socialemedia-accounts, geovormen van de service en afdelingen in uw code die niet noodzakelijkerwijs in uw inhoud op de paginas voorkomen.
Dit vertelt de bots en crawlers alles over wie je bent, wat je doet, waar je het doet en waarom anderen je vertrouwen zonder het allemaal op een pagina te proppen.
Dit geeft je ook wat meer controle over de informatie die je daar plaatst in plaats van te vertrouwen op de zoekmachines om verschillende bronnen op internet te achterhalen.
Hoe weet ik of deze SEO tip goed werkt?
Zodra je alles hebt geoptimaliseerd en klaar voor gebruik, wil je weten of dit echt een impact heeft op je lokale SEO-strategie.
Er zijn veel goede maar betaalde tools beschikbaar, die je zo op internet kan vinden. Je betaald al snel meer dan 100 euro per maand Daarom is het handig om een agency in te schakelen zoals ons!
Leave a Comment